FreeTrack пропонує кардинально новий комплексний підхід до менеджменту паливно-мастильними матеріалами на підприємствах — систему автоматизації обліку пального від вітчизняного розробника, компанії «Петролайн». Дана система впроваджує сучасні технічні рішення для:
- Обліку ПММ при подачі із стаціонарних колонок на АЗС підприємства
- Обліку нафтопродуктів при подачі з пересувних резервуарів (бензовозів)
- Відстеження об’єму залишків пального в резервуарах
- Формування обліково-звітної документації
Потреба і важливість контролю та обліку витрат пального на підприємстві
Грамотний облік паливно-мастильних матеріалів дозволяє оптимізувати витратну частину бюджету компанії в довгостроковій перспективі. Він дозволяє зменшити понаднормові витрати, спричинені наступними проблемами:
- розкрадання пального на АЗС і виробничих базах, зливання з машин, продаж невикористаних залишків;
- нецільовим використанням техніки — відхиленням від маршрутів, поїздками в особистих цілях;
- порушенням правил експлуатації транспортного засобу, наприклад, перевищенням швидкості;
- частими простоями, неоптимальним використанням техніки на маршрутах та об’єктах.
Контролюючи витрати пального, ви також покращуєте бізнес-аналітику. Це дозволяє вам правильно планувати закупки витратних матеріалів і деталей, ремонт техніки та підбір персоналу.
Способи обліку палива на підприємстві
Контроль ведеться різними методами та на різних етапах, що забезпечує високий рівень точності. Розглянемо, як саме може бути влаштований облік палива на підприємстві.
Методи обліку обсягу пального, яке поступило на склад підприємства
- Зважування.
Цистерна заїжджає на ваги перед відвантаженням та після. Це доволі швидко й просто, але варто пам’ятати про високу похибку. Нафтопродукти мають доволі широкі межі густини, що збільшує діапазон витрат палива й ускладнює планування. - Вимірювання рівня.
Датчики в цистернах дозволяють отримувати інформацію в режимі реального часу з похибкою від 1%. Це спрощує моніторинг використання пального та дозволяє обходитися без дорогих і громіздких ваг. - Використання протічного лічильника.
Найпопулярніший метод на АЗС і великих підприємствах. Має всі переваги попереднього способу, але дозволяє зупинити відвантаження точно в потрібний момент, зменшивши понаднормові витрати.
Методи фіксації та контролю при видачі пального на техніку
- Відомості.
Ці документи містять нормативні витрати пального, марку нафтопродуктів, пробіг транспорту, навантаження та іншу корисну інформацію. Подорожні листи підписуються водієм та оператором АЗС, що відпускає паливо. Їх форма затверджена наказом адміністрації підприємства — директора чи головного бухгалтера. - Облік за талонами та смарт-картками.
Дозволяють заливати фіксований об’єм пального чи списувати кошти з депозиту підприємства. Відпуск за паливними картками доступний в одній мережі чи в кількох мережах заправних станцій. Дозволяють бухгалтерії гнучко регулювати норми витрат на підставі планових показників. - Власні резервуари.
Найвигіднішим рішенням для великого підприємства буде купівля власної міні-АЗС. Вона не тільки зменшить собівартість нафтопродуктів й дозволить самостійно шукати постачальника, але й покращить контроль витрат палива.
Методи моніторингу витрат на транспорті
- Бортовий комп’ютер.
До CAN-шини під’єднується додатковий модуль, який контролює використання пального. Плюс — це можливість отримання широкого спектра інформації про технічний стан авто, мінус — дуже висока похибка.
- Датчики рівня пального.
Монтуються в бак, вимірюють об’єм рідини за допомогою ультразвукового сенсора чи щупа. Мають високу точність, хоча й дають певну похибку під час руху дорогами з неякісним покриттям.
- Протічні датчики.
Контролюють фактичні витрати пального двигуном. Мають високу точність в будь-яких умовах. Зазвичай використовуються разом з датчиками рівня, що забезпечує правильний облік ПММ.
Переваги системи автоматизації управління пальним на підприємстві:
- Оптимізація процесу заправки та зменшення штату допоміжного персоналу.
Системи автоматичного управління паливнорозливними колонками, в першу чергу впроваджує самообслуговування при запраці (без участі оператора). Заправки здійснюється безпосередньо водіями за допомогою персональних ідентифікаційних карток.
- Повний контроль обігу пального.
Пальне на підприємстві автоматично відстежується та обліковується програмою. Інформація в режимі реального часу передається на комп’ютер відповідального працівника або на сервер. У випадку відсутності зв’язку або при вимкненні живлення всі операції, дані зберігаються на жорсткому диску обладнання й будуть негайно надіслані на сервер, з моменту відновлення зв’язку.
- Оптимізація процесу обліку та звітності.
Вся обліково-звітна інформація зберігається на сервері та доступна онлайн, у будь-який момент. Інтерфейс програмного забезпечення доступний та простий у користуванні. Документальне оформлення не вимагає спеціальної підготовки для персоналу (розраховане на рівень звичайного користувача ПК).
- Забезпечує віддалений контроль і управління пальним.
Місце розташування паливороздавальних потужностей та резервуарів не має значення, програма забезпечує віддалений доступ до них з будь-якого пристрою підключеного до Інтернету.
Журнал операцій
До CAN-шини під’єднується додатковий модуль, який контролює використання пального. Плюс — це можливість отримання широкого спектра інформації про технічний стан авто, мінус — дуже висока похибка.
Монтуються в бак, вимірюють об’єм рідини за допомогою ультразвукового сенсора чи щупа. Мають високу точність, хоча й дають певну похибку під час руху дорогами з неякісним покриттям.
Контролюють фактичні витрати пального двигуном. Мають високу точність в будь-яких умовах. Зазвичай використовуються разом з датчиками рівня, що забезпечує правильний облік ПММ.
Системи автоматичного управління паливнорозливними колонками, в першу чергу впроваджує самообслуговування при запраці (без участі оператора). Заправки здійснюється безпосередньо водіями за допомогою персональних ідентифікаційних карток.
Пальне на підприємстві автоматично відстежується та обліковується програмою. Інформація в режимі реального часу передається на комп’ютер відповідального працівника або на сервер. У випадку відсутності зв’язку або при вимкненні живлення всі операції, дані зберігаються на жорсткому диску обладнання й будуть негайно надіслані на сервер, з моменту відновлення зв’язку.
Вся обліково-звітна інформація зберігається на сервері та доступна онлайн, у будь-який момент. Інтерфейс програмного забезпечення доступний та простий у користуванні. Документальне оформлення не вимагає спеціальної підготовки для персоналу (розраховане на рівень звичайного користувача ПК).
Місце розташування паливороздавальних потужностей та резервуарів не має значення, програма забезпечує віддалений доступ до них з будь-якого пристрою підключеного до Інтернету.
Всі дані про пальне на підприємстві заносяться та детально фіксуються програмою : дата, час, ідентифікація водія, різновид ПММ, ідентифікація ТРК, обсяг заправки, і т.п. Програма дає можливість формувати як загальні зведені звіти по підприємству, так і окремо по водію, транспортному засобі, паливнороздавальній колонці тощо.
Програмне забезпечення для системи автоматизованого управління пальним на підприємстві
Система включає спеціально розроблене програмне забезпечення для відпуску та обліку нафти. Воно дозволяє віддалено керувати паливороздавальними колонками всіх типів (ПРК, МК тощо) та контролювати рівень палива в резервуарах, а також формувати обліково-звітну документацію.
Базовий функціонал програмного забезпечення:
- Повний операційний доступ до паливороздавальних (мастилороздавальних) колонок будь-якої модифікації;
- Доступний режим роботи “повний бак”;
- Режим обмежування доступу на підставі наперед зазначених категорій користувачів;
- Моніторинг рівня пального в паливних резервуарах (до 8-ми ємностей);
- Режим аварійного збереження технологічних параметрів системи при вимкненні живлення;
- Бухгалтерський облік та звітність по операціях з пальним.
Додаткові функціональні можливості:
- Функція «Робоче місце керівника» — можливість віддаленого аналізу інформації по обігу пального за допомогою зв’язок по локальній мережі з диспетчерського комп’ютером;
- Функція дублювання даних в базу SQL Server, в режимі реального часу. В разі пошкодження диспетчерського комп’ютера, робота системи може бути відновлена без втрат;
- Передача інформації по обігу ПММ на віддалений комп’ютер в необхідному форматі;
- Моніторинг рівня та фізичних показників (температури, щільності, маси, тощо) пального,(до 8-ми ємностей) відстеження значень його надходження і витрати (за наявності датчиків рівня палива Start Italiano);
- Режим «літрового замовлення» з паралельною ідентифікацією ТЗ;
- Режим «авторизованої норми» заправки з диспетчерського комп’ютера.
Програмне забезпечення може суміщатися з програмою «1С Бухгалтерія». При потребі розширення або модифікації функціоналу, програмне забезпечення може бути доопрацьоване на підставі технічного завдання клієнта, наприклад, з додаванням функціоналу податкового кредиту, відокремлення акцизних зборів тощо.