Закон про внесення змін до реєстрації перевезень дорогами Польщі.

Процес прийняття закону можна прослідкувати за посиланням на сторінці сейму

Закон

від 25 вересня 2024 року

про внесення змін до Закону «Про роботу водіїв на автомобільному транспорті

та деяких інших законів[1])

Стаття 1 До Закону від 28 липня 2023 року «Про відрядження водіїв на автомобільному транспорті» (Законодавчий вісник № 1523) вносяться такі зміни:

1) у статті 39 частину 4 замінити наступним:

«4) після статті 28а доповнити статтею 28b та статтею 28с в наступній редакції:

«Стаття 28b. (1) Якщо для виконання міжнародного автомобільного перевезення вантажів, про яке йдеться в ст. 28 ч. 1 і ч. 1a, або багаторазового іноземного дозволу, виданого Міжнародним транспортним форумом, далі «дозвіл ЄКМТ», необхідний дозвіл, про який йдеться в ст. 28 ч. 1, а також якщо положення міжнародних договорів, що зобов’язують Республіку Польща в галузі автомобільного транспорту, звільняють від обов’язку мати такі дозволи, іноземний суб’єкт, який виконує таке перевезення, зобов’язаний надіслати до реєстру повідомлень, про які йдеться в ст. 4 ч. 1 п. 1 ст. 4. 4 п. 1 ч. 1 Закону від 9 березня 2017 р. «Про систему моніторингу автомобільних і залізничних перевезень вантажів і торгівлі паливом для опалення» (Законодавчий вісник 2024 р., поз. 1218), далі – «реєстр повідомлень», перед початком перевезення на території Республіки Польща, повідомлення про таке перевезення і отримати для цього повідомлення контрольний номер у значенні ст. 2 п. 4 цього закону, далі – «контрольний номер».

(2) Іноземний суб’єкт, який виконує каботажне перевезення вантажів, зазначене в частині 1 статті 29, зобов’язаний перед початком перевезення територією Республіки Польща надіслати до реєстру декларацій декларацію про таке перевезення і отримати для неї ідентифікаційний номер.

(3) Перевізна декларація, зазначена в частинах (1) і (2), повинна містити

1) дані іноземного суб’єкта, що здійснює це перевезення, в тому числі

a) ім’я та прізвище або найменування

b) країну та адресу місця проживання або зареєстрованого офісу

c) податковий ідентифікаційний номер або номер, за допомогою якого суб’єкт ідентифікується для цілей податку на додану вартість або податку на додану вартість, якщо він зобов’язаний його мати;

2) дані вантажовідправника, в тому числі

a) ім’я або прізвище

b) адресу місця проживання або місцезнаходження

3) дані вантажоодержувача, у тому числі

а) ім’я та прізвище або фірмове найменування,

б) адресу місця проживання або місцезнаходження;

4) місце і дату початку перевезення на території Республіки Польща;

5) місце і дату закінчення перевезення на території Республіки Польща;

6) країна завантаження

7) країна розвантаження

8) чи здійснюється перевезення з вантажем або без вантажу;

9) номер транспортного документа, що супроводжує товар, який перевозиться, якщо це необхідно

10) номер дозволу, зазначеного в статті 28(1) або статті 29(1), і у випадку

a) здійснення перевезення на підставі дозволу ЄКМТ, номер цього дозволу, термін дії, країну заснування автотранспортного оператора

b) звільнення на підставі положень міжнародних договорів, що зобов’язують Республіку Польща у сфері перевезень, від обов’язку мати дозвіл, зазначений у ст. 28 п. 1, або дозвіл ЄКМТ – правова підстава для такого звільнення;

11) країну реєстрації та реєстраційний номер транспортного засобу, яким здійснюється перевезення;

12) номер локатора або номер пристрою в розумінні статті 2(3a) та 4a Закону від 9 березня 2017 року про систему моніторингу автомобільних і залізничних перевезень вантажів і торгівлі паливом для опалення, відповідно.

(4) У випадку повідомлення про перевезення, зазначене в частині (1) або (2), для якого закінчився термін дії реєстраційного номера, при поданні нового повідомлення про продовження цього перевезення необхідно вказати попередній реєстраційний номер і місце початку продовження перевезення з новим реєстраційним номером.

(5) Положення статті 8 і статей 10a-11 Закону від 9 березня 2017 року про систему моніторингу автомобільних і залізничних перевезень вантажів і торгівлі пічним паливом застосовуються mutatis mutandis.

(6) Положення частин (1) – (4) статті 9 Закону від 9 березня 2017 року про систему моніторингу автомобільних і залізничних перевезень вантажів і торгівлі пічним паливом, що стосуються передачі та оновлення декларації, застосовуються mutatis mutandis до декларацій і виконання перевезень, зазначених у частинах (1) і (2).

(7) Якщо реєстр повідомлень недоступний, суб’єкти, зазначені в частинах (1) і (2), повинні надіслати Головному інспектору автомобільного транспорту документ, що замінює повідомлення, який містить дані, зазначені в частинах (3) і (4), і отримати від цього органу підтвердження про прийняття такого документа.

(8) Якщо іноземний оператор, який здійснює міжнародне автомобільне перевезення вантажів, зазначене в частині (1), здійснює в ході такого перевезення кілька одночасних транспортних операцій, для яких потрібно більше одного дозволу, зазначеного в частині (1) статті 28, або дозволу ЄКМТ, або правова підстава для звільнення від такого обов’язку є різною, кожна така транспортна операція вимагає окремої декларації.

(9) Якщо іноземне автотранспортне підприємство, що здійснює каботажні перевезення, згадані в частині (2), здійснює кілька одночасних транспортних операцій в рамках цього перевезення, то кожна така транспортна операція вимагає окремої декларації.

(10) За відсутності повідомлення про перевезення, зазначене в частині (1) або (2), для якого потрібен дозвіл, зазначений у частині (1) статті 28, дозвіл, зазначений у частині (1) статті 29, або дозвіл ЄКМТ, вважається, що поїздка здійснюється без дозволу.

(11) Міністр, відповідальний за транспорт, за погодженням з міністром, відповідальним за державні фінанси, визначає шляхом видання розпорядження

1) порядок, якого повинен дотримуватися іноземний суб’єкт, що здійснює міжнародні автомобільні або каботажні перевезення вантажів, у разі відсутності реєстру декларацій, беручи до уваги необхідність забезпечення передачі даних, зазначених у частинах 3 і 4, для цілей моніторингу перевезень, зазначених у частинах 1 і 2

2) типовий документ, що замінює декларацію, з пояснювальними примітками, беручи до уваги необхідність уніфікації документації у разі відсутності реєстру декларацій.

Стаття 28c. (1) Іноземний суб’єкт, який здійснює перевезення, у випадках, зазначених у частині 1 або 2 статті 28b, перед початком перевезення на території Республіки Польща, зобов’язаний передати водієві номер повідомлення або документ, що замінює повідомлення, а також підтвердження про отримання документа, що замінює повідомлення

(2) Якщо водій не отримав ні ідентифікаційного номера, ні документа, що замінює декларацію, ні підтвердження про отримання документа, що замінює декларацію, водій повинен відмовитися від початку перевезення вантажу;

2) після статті 48 доповнити статтею 48а такого змісту:

«Стаття 48а. Положення частин (4), (5), (8), (11)(b), (12) – (14), (18) і (19) статті 39 і статті 43, в тій мірі, в якій вони стосуються здійснення міжнародних автомобільних перевезень вантажів, зазначених у статті 28(1a) Закону зі змінами, внесеними статтею 39, застосовуються з 1 січня 2025 року.»;

3) У частині (2) статті 49 слова «1 січня 2025 року» замінити словами «1 листопада 2024 року».

Стаття 2 У Законі від 24 серпня 2001 року. – Кодекс поведінки у справах про правопорушення (Законодавчий вісник за 2024 р., поз. 977) у статті 96 в § 1а пункт 2 замінити на наступний:

«2) порушення, перелічені в пункті 1 статті 92f та в Додатку № 1 до Закону від 6 вересня 2001 р. «Про автомобільний транспорт» (Законодавчий вісник 2024 р., поз. 728, 731 і …), в яких прокурор є компетентним органом Інспекції автомобільного транспорту, Поліції, Національної податкової адміністрації або Прикордонної служби».

Стаття 3 До Закону від 6 вересня 2001 р. «Про автомобільний транспорт» (Законодавчий вісник за 2024 р., поз. 728 і 731) вносяться такі зміни:

1) статтю 87 доповнити частиною 7 наступного змісту:

«7) Під час придорожньої перевірки водій зобов’язаний допустити перевірку виконання зобов’язання, зазначеного в статті 10a Закону від 9 березня 2017 року про систему моніторингу автомобільних і залізничних перевезень вантажів і торгівлі паливом для опалення, у випадках, зазначених у частині 1 або 2 статті 28b.»;

2) у Додатку 1 до Закону

(a) у таблиці після підпункту 2a додати новий підпункт 2b:

2b

Здійснення автомобільних перевезень у випадках, передбачених ст. 28b ч. 1 або ч. 2 Закону про автомобільний транспорт1), з порушенням обов’язку, передбаченого ст. 10b Закону про систему моніторингу автомобільних і залізничних перевезень вантажів і торгівлі паливом3a), або обов’язку, передбаченого ст. 87 ч. 7 Закону про автомобільний транспорт1)

2000

(b) у пояснювальних примітках під таблицею після пояснювальної примітки 3 додається наступна пояснювальна примітка 3а:

«3a) Закон від 9 березня 2017 р. про систему моніторингу автомобільних і залізничних перевезень вантажів і торгівлі паливом для опалення (Законодавчий вісник 2024 р., поз. 1218).».

Стаття 4 5 січня 2011 року в Законі від 5 січня 2011 року про водіїв транспортних засобів (Законодавчий вісник 2024 р., поз. 1210) після статті 133 додати наступну статтю 133a:

«Ст. 133a. Підприємець, який станом на 31 серпня 2024 р. має сертифікат, що підтверджує виконання додаткових вимог до посвідчення водія категорії A, B, C або D, зазначених у ч. 1 ст. 31, та воєводський центр дорожнього руху, який станом на 31 серпня 2021 р. має акредитацію керівника школи, зазначену в ст. 118 Закону від 14 грудня 2016 р., вважається таким, що має право на отримання посвідчення водія. – Закон «Про освіту», вважаються такими, що виконали умову, зазначену в статті 31(1)(5), до 31 серпня 2027 року».

Стаття 5 Цей Закон набирає чинності з 1 листопада 2024 року, за винятком статті 4, яка набирає чинності з дня його опублікування, тобто з 1 вересня 2024 року.