Вибір рішення для ваших потреб
Шановні користувачі, або потенційні користувачі системи моніторингу FreeTrack, у зв’язку з тим, що часто стикаємося з питаннями клієнтів «чому похибка показів ДРП (давачів рівня палива) перевищує 2,5%», вважаємо за потрібне описати можливі варіанти використання комбінацій пристроїв моніторингу з ДРП і проілюструвати отримані результати. Як, швидше за все, озвучили вам наші менеджери, різними виробниками обладнання обирається різна стратегія і, як наслідок, призначення обладнання. Одні – роблять акцент на роботу з CAN шиною (зчитування даних з бортового комп’ютера) і роблять це дуже професійно. Другі – роблять акцент на роботу з тахографами (дистанційне зчитування ddd файлів та поточних показів тахографа). Треті – роблять акцент на досягненні високої точності показів рівня палива. Також різні виробники ДРП закладають різні можливості у свої пристрої – і це потрібно врахувати обираючи потрібне вам рішення.
Якщо на етапі прийняття рішення, який пристрій моніторингу обрати, та який ДРП до нього під’єднати, злегковажити, або, плануючи отримати один результат, обрати кардинально протилежне рішення, то з високою ймовірністю користувач буде незадоволений результатом. Звичайно можна сподіватися що система моніторингу “згладить” технічні прогалини і “поправить” отримані дані, але ркаще отримувати коректні дані ніж потім на основі некоректних робити якісь усереднення і припущення.
На нашу суб’єктивну думку для досягнення високого рівня точності контролю пального, на даному етапі, підходить комбінація пристрій моніторингу виробника BiTrek та ДРП виробника IGLA, або BiTrek. Пристрої моніторингу виробника BiTrek використовують спеціалізовані алгоритми обробки «сирих» даних і на сервер надсилають опрацьоване значення, яке виключає різкі, необґрунтовані зміни рівня пального. Досягається це застосуванням математичних алгоритмів усереднення до масивів «сирих» даних. Графік показів рівня пального отриманих від таких пристроїв в системі моніторингу FreeTrack виглядає плавно і проводити аналіз таких показів досить просто і зрозуміло.
У таких випадках рівень похибки може бути в межах до 2,5%. До таких даних можна застосовувати додаткові аналітики і отримувати розгорнуті звіти де, з високою долею ймовірності, можна виокремлювати споживання на стоянках і в русі.Деякі моделі пристроїв моніторингу виробника BiTrek, на мінімально достатньому рівні, опрацьовують покази CAN шини, але, нажаль, жоден з пристроїв цього виробника, поки, не працює з тахографом.
Інші комбінації, пристрій моніторингу-ДРП, видають практично однаковий результат з невеликими відхиленнями. Розглянемо для прикладу виробника Xirgo (попередня назва BCE) в комбінації з ДРП IGLA, з внесенням додаткових налаштувань обробки даних на стороні ДРП. Пристрої Xirgo потужні пристрої з глибоким аналізом CAN шини та, деякі моделі, з можливістю зчитування даних тахографа. Проте виробник не надавав суттєвого значення обробці показів ДРП. Тому пристрій надсилає в систему FreeTrack дані від ДРП без їх додаткового аналізу та обробки («сирі»).
Якщо ДРП хоча б мінімально застосовує алгоритми обробки, то результат буде задовільним, але, очікувати похибки до 2,5% не варто. В кращому випадку рівень похибки буде до 5%. До таких даних можна пробувати застосовувати додаткові аналітики і отримувати розгорнуті звіти, проте, ймовірність отримати прийнятний результат низька.
Якщо у вас виникає потреба аналізувати пальне і читати тахограф, то єдиним прийнятним рішенням для вас буде Xirgo (BCE) в поєднанні з ДРП у якого на достатньо високому рівні реалізовані алгоритми опрацювання та згладжування коливань, а це, на нашу думку, пристрій ДРП BiFLSensor виробника BiTrek.
Також не варто забувати, що контроль пального і моніторинг в цілому, це послуга, яка вимагає певного рівня знань, досвіду і рівня професійності. Якісна робота системи контролю палива це: якісний пристрій моніторингу, якісний пристрій ДРП і якісне виконання монтажних та тарувальних робіт. Якщо якісний результат взяти за 100% то розподіл, на нашу думку, буде наступний: якісний пристрій моніторингу – 30%, якісний пристрій ДРП – 30%, якісне встановлення, тарування та налаштування обладнання – 40%. Можна встановити найякісніше обладнання, але не дотриматись правил (окремий Додаток) і отримати результат рівний нулю.
Для прикладу покажемо результат роботи обладнання виробника Xirgo (BCE) в поєднанні з пристроєм ДРП виробника RIVNEMIR без внесення додаткових налаштувань у вимірювальну головку ДРП.
Якщо ДРП не застосовує алгоритми обробки, то результат буде відображати загальну картину руху пального, але, очікувати похибки до 5% не варто. В кращому випадку рівень похибки буде до 10%. До таких даних немає змісту застосовувати додаткові аналітики, ймовірність отримати прийнятний результат близька до 0. Ви отримаєте розуміння що в момент спокою (довготривала стоянка) був певний рівень пального, але що відбувалося в моменти руху, або зупинки перед заправкою чи звичайною стоянкою, ви не отримаєте однозначних відповідей. А отже, проводячи аналіз і розрахунок над такими даними, ви не зможете прийняти однозначного рішення про об’єм заправки чи зливу. Мало того, через коливання між показами ДРП між сусідніми точками треку в розмірі 20-50л, система не завжди зможе виявити заправки та зливи невеликих об’ємів пального. Висновок: обираючи систему моніторингу для вирішення ваших завдань ви повинні визначити ваші пріоритети і врахувати все викладене вище. Усвідомлено приймаючи рішення як у виборі обладнання так і у підборі спеціалістів для виконання робіт! У іншому випадку, за короткий проміжок часу, будь яка система моніторингу стане «поганою» і будь які партнери стануть для вас «поганими» надавачами послуг.