Типи датчиків рівня палива: переваги та недоліки
- Проточне обладнання обліку дизпалива
Проточні датчики встановлюються в розрив паливної системи і вимірюють пальне спожите двигуном. Переважно такі витратоміри використовується на безупинно діючих механізмах (дизель-генераторах, суднових двигунах і т.п.) або на будівельній та сільскогосподарській техніці.
Переваги проточних Вимірювальних Пристроїв:
– Точність показань (ймовірна похибка вимірювання складає не більше 1%); – Контроль споживання палива, а не його кількості в баку; – Можливість його використання локально без контролю даних он-лайн; – Не потребує тарування.Недоліки проточних датчиків:
– Вплив на роботу витратоміра якості палива; – Необхідність частого технічного обслуговування; – Встановлення та регулярна заміна додаткових фільтрів; – Складний процес встановлення (некоректний монтаж може вплинути на роботу агрегату); – Лічильник не дає жодної інформації про заправки / зливи та залишки палива в баках.- Ємнісний контроль палива (ДРП)
Ємнісні датчики встановлюються шляхом просвердлювання отвору і занурення в дизпаливо вимірювальної трубки. З використанням ДРП фіксують час і обсяг заправок, або зливів, дозволяють легко розрахувати витрати за період. Дані по ДРП зчитуються приладами GPS моніторингу і таким чином доступні в режимі онлайн, в будь-який час і в будь-якому місці. Може працювати на будь-якому типі транспортного засобу або техніки.
Переваги Ємнісних приладів:
– Просте встановлення, без втручання в роботу паливної системи;
– Найбільш розповсюджений тип відстеження; – Відображає об’єм реальних заправок / зливів та розрахункове споживання; – Дані отримуються у режимі реального часу, унеможливлює вплив на показники обладнання неуповноважених осіб; – Практично унеможливлює зливи палива об’ємом більше ніж 2-5 л.Недоліки ємнісної системи:
– Порівняно тривалий процес встановлення і тарування (3 год.); – Коливання палива в баку (особливо це стосується сільськогосподарської та будівельної техніки) призводять до ускладнення в аналізі витрат; – При зміні властивостей пального або серйозних змінах метеорологічних умов, слід коригувати дані тарувальних таблиць за допомогою спеціальних коригувальних коефіцієнтів.- Ультразвуковий спосіб контролю рівня пального
Принцип роботи базується на ультразвуковому сигналі – антена приладу надсилає сигнал, який відбивається від граничного рівня палива в баку. Можливий монтаж лічильників, як всередині паливного резервуара (вгорі або на дні), так і зовні (під баком або газовим балоном). Найчастіше застосовується на газових балонах або цистернах під час перевезення високотоксичних або вибухонебезпечних речовин..
ПЕреваги ультразвукових датчиків:
– Простота монтажу;
– Незмінно висока точність вимірювання;– Ймовірність відхилення даних близькі до 0
Недоліки:
– Висока вартість;
– Необхідність утримування датчика в чистоті (що зобов’язує систематично чистити прилад).- CAN-система контролю палива
Можлива для всіх сучасних транспортних засобів, де наявна CAN-шина (Controller Area Network) – система цифрового зв’язку і управління пристроями автомобіля, що дозволяє збирати дані зі всіх вузлів, обмінюватися інформацією та управляти ними. Спеціальний зчитувач під’єднується до CAN-шини й в реальному часі з бортового комп’ютера авто знімає дані про витрати і рівень ПММ.
Переваги CAN-зчитувачів:
- – Відносна простота монтажу;
- – Крім даних про рівень і витрату бензину можна отримати додаткові дані (оберти двигуна, навантаження на двигун, робота педалі гальма, температура в салоні, температура охолоджувальної рідини, тощо).
Недоліки CAN-терміналів:
– Не всі автовиробники дають інформацію про паливо у відкритий доступ по CAN. – У випадку нових автомашин покази досить точні, але з часом можуть суттєво відрізнятись від фактичних; – Перепрограмування бортового комп’ютера може впливати на покази.FreeTrack успішно працює з обладнанням для вимірювання рівня палива від провідних європейських і вітчизняних виробників. На нашу думку, в реаліях України, на сьогодні, ідеальним є поєднання варіантів 2 і 4 – установка обладнання моніторингу (BI 920) в поєднанні з ДРП (IGLA / RCS) і CAN-зчитувачем. Найпоширенішим серед наших клієнтів є варіант 2 (установка обладнання моніторингу (BI 820) в поєднанні з ДРП (IGLA / RCS). Монтаж проводиться безпосередньо нашим технічним персоналом на високому професійному рівні і в найкоротші терміни.