Зміни в SENT для іноземних перевізників з 1 липня 2024
Уряд Польщі завершує роботу над змінами до законодавства, які дозволять значно посилити контроль за іноземними перевізниками. Це буде здійснюватися за допомогою системи SENT, тобто через електронну систему відстеження транспортних засобів.
Поправка вже з’явилася в Урядовому центрі законодавства і має набути чинності 1 липня 2024 року. З цієї дати всі іноземні вантажні транспортні засоби, які здійснюють міжнародні перевезення до або з Польщі, що вимагають одноразового дозволу, багаторазового дозволу (CEMT/EKMT) або винятку з дозволу на підставі міжнародної угоди (це положення наразі застосовується до українських вантажівок в Європейському Союзі), підлягатимуть реєстрації в системі SENT.
Було вирішено підпорядкувати нову вимогу системі відрядження іноземних водіїв, запровадженій Пакетом мобільності. Що стосується практичної сторони всього процесу, то він буде подібним до інших існуючих застосувань системи SENT (тобто, наприклад, перевезення відходів або палива). Перевізник повинен буде повідомити про перевезення на веб-сайті польського уряду, а водій повинен буде активувати в кабіні пристрій для відстеження, такий як, наприклад, телефон з офіційним додатком. Це полегшить відстеження нелегальних каботажних перевезень або перевезень, що здійснюються без відповідних дозволів.
Згадана система була анонсована деякий час тому, але її впровадження не повинно було відбутися до 2025 року. Чому ж було прийнято рішення про її перенесення на більш пізній термін? Згідно з офіційною аргументацією, це пов’язано з обіцянками, даними перевізникам з нагоди протесту на польсько-українському кордоні. Адже не секрет, що нова вимога стосуватиметься переважно перевізників з України.
Нагадаємо що наша компанія FreeTrack з 2017 року зареєстрована та сертифікована на платформі PUESC і може передавати інформацію у систему SENT та консультуємо і оформляємо заявки SENT. Також ми розробили зручний та зрозумілий україномовний інструмент для самостійного заповнення заявок.
Стаття є перекладом статті з сайту 40ton.net