SENT – що це?
Ви доставляєте, транспортуєте чи забираєте необроблений тютюн, алкоголь чи рідке паливо? Якщо так, то цей текст для вас.
Якщо ви маєте справу з т. зв чутливими товарами, ви є їх постачальником, перевізником або одержувачем, ви, напевно, вже знаєте, що з квітня 2017 року законодавець поклав на вас новий обов’язок, а саме звітувати та оновлювати перевезення цих товарів у реєстрі SENT. Нижче наведено кілька запитань і відповідей, які повинен знати кожен, хто має справу з транспортуванням чутливих вантажів.
1. SENT – що це?
SENT – електронний реєстр повідомлень, створений спеціально для виконання Закону про систему моніторингу автомобільних перевезень вантажів. Завдяки цьому є можливість негайно надсилати дані, передбачені законодавством, а також доповнювати та оновлювати їх. Доступ до SENT здійснюється через сервіс e-Przewóz на Платформі електронних податкових і митних послуг (PUESC).
Обліковий запис на PUESC може створити лише фізична особа, яка має намір подавати повідомлення від імені суб’єкта. Активація облікового запису здійснюється за посиланням для активації, надісланим на електронну адресу. Для відправки, заповнення або оновлення заявки в реєстрі SENT достатньо зареєструвати обліковий запис з базовим доступом до платформи PUESC. Базовий рахунок дозволяє здійснювати діяльність у т. зв власний контекст.
2. Хто зобов’язаний подавати, доповнювати та оновлювати дані в SENT?
Підприємці, які відповідають законодавчому визначенню суб’єкта-відправника, суб’єкта-одержувача чи перевізника, зобов’язані надсилати, доповнювати та оновлювати повідомлення в SENT. Це фізичні особи, юридичні особи або організаційні одиниці без статусу юридичної особи, які ведуть господарську діяльність, постачають товари у значенні Закону про ПДВ або здійснюють придбання товарів у межах Співтовариства, імпортують товари чи придбають товари у значенні ПДВ. діяти.
У випадку, якщо дії, пов’язані з надсиланням, доповненням та оновленням повідомлень, будуть виконуватися працівниками зобов’язаних осіб, необхідний письмовий дозвіл, наданий власником або органом компанії та включений до файлів суб’єкта (наприклад, особові справи працівника) . Варто пам’ятати, що кожен відправник, одержувач або перевізник може уповноважити будь-яку фізичну особу діяти від його імені, тому, наприклад, повноваження для підтвердження отримання можуть бути надані організації-відправнику або перевізнику організацією-одержувачем . Дозвіл може бути загальним (дозвіл подавати всі сповіщення, оновлення чи підтвердження отримання) або спеціальним (дозвіл повідомляти, оновлювати або підтверджувати отримання однієї конкретної доставки, позначеної індивідуальним контрольним номером).
3. З яких трьох основних етапів складається обробка повідомлень у системі SENT?
- Етап 1 – Вантажовідправник повідомляє про намір перевезти чутливі вантажі шляхом заповнення відповідної форми. Після заповнення та відправлення генерується номер SENT (дійсний 10 днів, тому доставка має відбутися протягом цих 10 днів) і 3 ключа автентифікації для кожного учасника процесу – відправника, перевізника та одержувача.
- Етап 2 – Перевізник завершує повідомлення, додаючи, зокрема, ваші дані, реєстраційний номер автомобіля, дата початку та запланована дата завершення. Перевізник може розпочати перевезення лише після отримання підтвердження.
- Етап 3 – Одержувач доповнює повідомлення інформацією про отримання товару не пізніше наступного робочого дня після доставки товару.
4. Які наслідки невиконання статутних обов’язків?
Невиконання зобов’язань зобов’язаними особами тягне за собою різні санкції. Якщо під час перевірки контролюючий орган встановить, що вид, кількість, вага чи об’єм товару, що перевозиться, не відповідає зазначеним у декларації, на транспортний засіб чи товар можуть бути накладені печатки та внесена застава З перевізника може стягнутися 1000 злотих. Пломби можуть бути зняті в митному відділенні митниці та податкової інспекції, розташованому найближче до кінця перевезення товару. Якщо перевізник не з’явиться на митниці протягом 30 днів – застава втрачається. Якщо товар, що перевозиться, не відповідає виду, вазі, кількості чи об’єму товару, зазначеним у декларації, з вантажовідправника чи одержувача відповідно також стягується штраф у розмірі 46% нетто-вартості товару, що перевозиться, а не менше 20 000 злотих.
Якщо під час перевірки контролюючим органом буде встановлено, що транспортна декларація не оформлена, або водій транспортного засобу не вказав довідковий номер даного транспорту, транспортний засіб або товари можуть бути затримані. За зберігання товару чи транспортного засобу стягується плата, за яку перевізник та суб’єкт зобов’язані звітувати. Якщо протягом 60 днів начальник митного органу за місцем контролю не встановить власника товару, він стягується до Державного казначейства. Ненадання звіту також тягне за собою штраф у розмірі 46% чистої вартості перевезеного товару, що становить не менше 20 000 злотих. У разі відсутності декларації або невідповідності даним, що містяться в декларації, щодо ваги, типу, об’єму чи кількості перевезеного товару, на перевізника також буде накладено штраф у розмірі 20 000 злотих.
Водію транспортного засобу також необхідно враховувати те, що у разі невиконання покладених на нього обов’язків він може бути покараний контролюючим органом. Перед початком перевезення він повинен переконатися, що має довідковий номер, документ, що замінює повідомлення, або документ про передачу складу, бо якщо їх немає, його можуть оштрафувати від 5000 до 7500 злотих.
5. Де знайти інформацію та допомогу у разі виникнення сумнівів та проблем, пов’язаних з роботою реєстру SENT та платформи PUESC?
Усю необхідну інформацію, детальні «покрокові» інструкції та поширені запитання можна знайти на веб-сайті електронної платформи податкових і митних послуг PUESC (https://puesc.gov.pl/). Цей веб-сайт також надає тестове середовище, де ви можете перевірити обліковий запис на платформі PUESC, а потім заповнити та надіслати форму декларації про перевезення вантажів як вантажовідправник, вантажоодержувач або перевізник.